Medewerkersbetrokkenheid-Employee engagement

Hoe klantbeleving en medewerkersbetrokkenheid nauw verbonden zijn met elkaar

Wanneer we denken aan een klantgerichte organisatie, dan denk je aan hoe je op verschillende manieren je klanten tevreden kunt houden door beter te begrijpen waar hun wensen en behoeften liggen. Maar sommige organisaties vergeten de betrokkenheid van de medewerkers hierin mee te nemen, terwijl zij juist degene zijn die je klanten bedienen. We creëren verschillende systemen en processen om het beste te bieden aan de klant, maar werken we ook aan een juiste beleving voor de medewerker?  

lees meer
#1-Voice-of-the-Customer-Wat-betekent-VoC

Wat is de Voice of the Customer (VOC)?

De Voice of the Customer; je kan er als organisatie niet meer omheen. Enkel het verschil maken in prijs en product is niet meer voldoende. De klant staat centraal, en ook diens behoeften en wensen. De klant laat steeds vaker van zich horen, dus het is als organisatie een gemiste kans hier niet naar te luisteren. Maar hoe doe je dat, optimaal naar de klant luisteren? Hoe breng je klantbeleving in kaart zodat je weet waar je klanttevredenheid kunt verbeteren? In deze reeks blogs over Voice of the Customer geven we inzichten waarom dit zo belangrijk is.

lees meer
Flame-Flow-Flood-How to-Enthousiasme-Creatie-Feedback-Klantbeleving-Enthusiastic-Jump

Flame, Flow, Flood – Hoe creëer en verspreid je enthousiasme?

Enthousiaste klanten en enthousiaste medewerkers; het doel van vele organisaties. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? In deze blog gaan we dieper in op de creatie en dynamiek van enthousiasme middels Flame, Flow, Flood. Op het CX event ‘Hoe enthousiasme leidt tot de hardste #service’ vertelde Rijn Vogelaar hier uitvoerig over als basis voor het creëren van enthousiasme.

lees meer
Banner-Verslag-CX event-8 maart-hoe-enthousiasme-leidt-tot-de-hardste-#service-CYS-Miele-Experience-Center-MEC

Verslag CYS CX Event 8 maart 2018 ‘Hoe enthousiasme leidt tot de hardste #service’

In het overweldigende Miele Experience Center kwamen 200 geïnteresseerden bij elkaar om te luisteren naar inspirerende verhalen van Patricia Slootjes (Directeur Marketing Miele Nederland), Rijn Vogelaar (oprichter van de Superpromoter Academy) en Patricia Devlaeminck (Global Customer Service Manager vidaXL). Het onderwerp? Hoe leidt enthousiasme tot de hardste #service! In een grootse omgeving als deze was het niet moeilijk om het enthousiasme direct aan te wakkeren bij de bezoekers. 

lees meer
Hoe-Maxeda-de-klantgerichtheid-van-de-organisatie-verbetert

Hoe Maxeda de klantgerichtheid van de organisatie verbetert

Annemieke Onderlinden, voormalig Director Strategy & Consumer Insights Maxeda DIY Group (Praxis, Formido, Plan-it en Brico), gaf op 7 december jl. een inspirerende presentatie over ‘Hoe Maxeda werkt aan een optimale klantbeleving’. Annemieke: “Je kunt de klantgerichtheid van je organisatie alleen verbeteren door structureel feedback te vragen aan klanten en deze direct op te volgen.”

lees meer