Vijf-Winsten-Five-Profits-Improving-Customer-Experience-Verbeteren-Klantbeleving

Klantgericht werken: wat levert het op?

Om de concurrentie voor te blijven, is het verbeteren van klantbeleving voor vele organisaties urgent. Toch struikelen de meeste directies en management teams over het feit dat het niet tastbaar genoeg is wat het de organisatie oplevert. Daarom zetten wij vijf winsten op een rij die je behaalt door de verbetering van je customer experience. Wat levert klantgericht werken op?

lees meer
Flame-Flow-Flood-How to-Enthousiasme-Creatie-Feedback-Klantbeleving-Enthusiastic-Jump

Flame, Flow, Flood – Hoe creëer en verspreid je enthousiasme?

Enthousiaste klanten en enthousiaste medewerkers; het doel van vele organisaties. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? In deze blog gaan we dieper in op de creatie en dynamiek van enthousiasme middels Flame, Flow, Flood. Op het CX event ‘Hoe enthousiasme leidt tot de hardste #service’ vertelde Rijn Vogelaar hier uitvoerig over als basis voor het creëren van enthousiasme.

lees meer
CX event-hoe-enthousiasme-leidt-tot-de-hardste-service-miele-experience-center-mec

Miele en de rol van het Miele Experience Center in de customer journey

In de vorige blog kon je ons succesvolle CX event nog eens herbeleven en nalezen. In dit verslag gaan we in op het verhaal van Patricia Slootjes (Directeur Marketing Miele Nederland) en de rol van het Miele Experience Center (MEC) binnen de organisatie. Op 8 maart 2018 kwamen in het overweldigende MEC meer dan tweehonderd geïnteresseerden bij elkaar om te luisteren naar inspirerende verhalen van Patricia Slootjes, Rijn Vogelaar (oprichter van de Superpromoter Academy) en Patricia Devlaeminck (Global Customer Service Manager vidaXL). Het onderwerp? Hoe leidt enthousiasme tot de hardste #service!

lees meer
Banner-Verslag-CX event-8 maart-hoe-enthousiasme-leidt-tot-de-hardste-#service-CYS-Miele-Experience-Center-MEC

Verslag CYS CX Event 8 maart 2018 ‘Hoe enthousiasme leidt tot de hardste #service’

In het overweldigende Miele Experience Center kwamen 200 geïnteresseerden bij elkaar om te luisteren naar inspirerende verhalen van Patricia Slootjes (Directeur Marketing Miele Nederland), Rijn Vogelaar (oprichter van de Superpromoter Academy) en Patricia Devlaeminck (Global Customer Service Manager vidaXL). Het onderwerp? Hoe leidt enthousiasme tot de hardste #service! In een grootse omgeving als deze was het niet moeilijk om het enthousiasme direct aan te wakkeren bij de bezoekers. 

lees meer
lever-de-beste-service-#8-klacht-als-kracht-5-tips

Lever de beste service #8: Klacht als kracht – 5 tips

In de vorige artikelen in de reeks van 8 blogs over Lever de beste service heb je gelezen over de kracht van superpromoters, de focus op klantbeleving en hoe je je online reputatie kunt verbeteren met de beste service. De beste service leveren gaat niet alleen over het verbeteren van processen, maar ook over hoe je met klachten omgaat en hoe je klachten juist voor je kunt laten werken. In deze laatste blog volgen 5 tips over hoe je van een ontevreden klant een tevreden of zelfs enthousiaste klant maakt.

lees meer
lever-de-beste-service-#7-verbeter-je-online -reputatie

Lever de beste service #7: Verbeter je online reputatie

Klanten delen steeds vaker hun ervaringen op social media en op review platformen. Ze laten foto’s van producten zien op Instagram of Pinterest, uiten klachten op Twitter, delen spraakmakende virals op Facebook en laten positieve dan wel negatieve reviews achter op reviewsites. En dat allemaal ten koste of ten bate van de (online) reputatie van je merk of organisatie. Hoe je grip krijgt op de online reputatie van je bedrijf, lees je in deze blog in de reeks van 8 blogs over Lever de beste service.

lees meer
lever-de-beste-service-#6=-praktijkvoorbeeld-vidaXL

Lever de beste service #6: Praktijkvoorbeeld vidaXL

 

Met meer dan 30 websites in 20 landen en 240 internationale verkoopkanalen zoals Amazon, eBay en Bol.com timmert het Nederlands bedrijf vidaXL sinds 10 jaar hard aan de weg om de grootste online verkoper in slow moving consumer goods te worden. In een interview met CYS vertelt Patricia Devlaeminck, Global Customer Service Manager bij vidaXL, vol enthousiasme over hoe vidaXL dag in dag uit klanten enthousiasmeert, tevreden stelt én houdt. En hoe ze hun online reputatie daarmee hoog houden. Hoe vidaXL dat in de praktijk aanpakt, lees je in deze blog, als onderdeel van de reeks van 8 blogs over Lever de beste service

lees meer
lever-de-beste-service-#5-meer-omzet-door-focus-op-klantbeleving

Lever de beste service #5: Meer omzet door focus op klantbeleving

In de vorige blogs gingen we dieper in op Superpromoters en wat Superpromoters opleveren. Maar wat levert het op als je focust op het optimaliseren van de service van je organisatie in het algemeen en op die manier de klantbeleving verbetert? Dat lees je in deze 5e blog in de reeks van 8 blogs over Lever de beste service.

lees meer
lever-de-beste-service-#4-wat-leveren-superpromoters-op

Lever de beste service #4: Wat leveren superpromoters op?

Waarom het van groot belang is om je ambassadeurs en superpromoters van je bedrijf te omarmen en ze te faciliteren, werd duidelijk in de vorige 3 blogs in deze reeks. Het klinkt heel logisch, meer superpromoters leiden tot meer groei. Maar is dat daadwerkelijk zo in de praktijk? In deze blog lees je wat de echt enthousiaste klanten je als bedrijf opleveren.

lees meer
lever-de-beste-service-#3-de-medewerker-als-superpromoter

Lever de beste service #3: Je medewerkers als Superpromoters

Dat aandacht voor je meest enthousiaste klanten een positief effect heeft op de service en klantgerichtheid van je organisatie heb je in de vorige twee blogs in deze reeks kunnen lezen. Maar positieve aandacht voor je klanten krijg je binnen je organisatie alleen voor elkaar als je medewerkers enthousiast zijn.

Hoe kun je de meest enthousiaste medewerkers in je organisatie inzetten om je service te verbeteren? En hoe wakker je enthousiasme aan? Dat lees je in deze blog. 

lees meer